Warunki ogólne z informacjami dla klientów

Spis treści

  1. Obszar zastosowania
  2. Zawarcie umowy
  3. Prawo do wycofania się z umowy
  4. Ceny i warunki płatności
  5. Przekazanie treści
  6. Przyznanie praw do użytkowania
  7. Odpowiedzialność za wady
  8. Prawo właściwe
  9. Kodeks Postępowania
  10. Alternatywne metody rozwiązywania sporów

1) Zakres zastosowania

1.1 Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej "OWH") firmy SELO SOFTWARE TRADE Ltd. są obowiązujące dla wszystkich użytkowników. (dalej "Przedsiębiorca"), mają zastosowanie do wszystkich umów o dostarczanie danych stworzonych i udostępnionych w formie cyfrowej (treści cyfrowych), które konsument lub przedsiębiorca (dalej "Klient") zawiera z Przedsiębiorcą w odniesieniu do treści cyfrowych opisanych przez Przedsiębiorcę w jego sklepie internetowym. Niniejszym sprzeciwia się włączaniu własnych warunków klienta, chyba że uzgodniono inaczej.

1.2 Konsumentem w rozumieniu niniejszych OWH jest każda osoba fizyczna, która zawiera transakcję prawną w celach, które w przeważającej mierze nie mogą być przypisane ani do jej działalności handlowej, ani do jej niezależnej działalności zawodowej.

1.3 Przedsiębiorcą w rozumieniu niniejszych OWU jest osoba fizyczna, prawna lub spółka osobowa posiadająca zdolność prawną, która zawierając transakcję prawną, działa w ramach swojej działalności handlowej lub zawodowej na własny rachunek.

2) Zawarcie umowy

2.1 Treści opisane w sklepie internetowym przedsiębiorcy nie stanowią wiążącej oferty ze strony przedsiębiorcy, lecz służą do złożenia wiążącej oferty przez klienta.

2.2 Klient może złożyć ofertę poprzez formularz zamówienia online zintegrowany ze sklepem internetowym przedsiębiorcy. Po umieszczeniu wybranej zawartości w wirtualnym koszyku i przejściu przez proces elektronicznego zamawiania, klient składa prawnie wiążącą ofertę umowną w odniesieniu do zawartości koszyka, klikając przycisk kończący proces zamawiania. Ponadto klient może również złożyć Przedsiębiorcy ofertę telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

2.3 Przedsiębiorca może przyjąć ofertę Klienta w ciągu pięciu dni,

  • wysyłając Klientowi pisemne potwierdzenie zamówienia lub potwierdzenie zamówienia w formie tekstowej (faks lub e-mail), w którym to przypadku decydujące znaczenie ma otrzymanie potwierdzenia zamówienia przez Klienta, lub
  • poprzez dostarczenie klientowi zamówionych treści, lub
  • żądając od klienta zapłaty po złożeniu przez niego zamówienia.

Jeśli istnieje kilka z wyżej wymienionych możliwości, umowa zostanie zawarta w momencie, w którym jedna z nich pojawi się jako pierwsza. Okres na przyjęcie oferty rozpoczyna się w dniu następującym po wysłaniu oferty przez klienta i kończy się wraz z upływem piątego dnia od wysłania oferty. Jeżeli Przedsiębiorca nie przyjmie oferty Klienta w powyższym terminie, będzie to uważane za odrzucenie oferty, w konsekwencji czego Klient nie jest już związany swoim oświadczeniem woli.

2.4 Jeśli wybrana zostanie metoda płatności "Amazon Payments", płatność zostanie zrealizowana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Amazon Payments Europe s.c.a., 38 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg (dalej: "Amazon"), zgodnie z Umową użytkownika Amazon Payments Europe. Jeśli klient wybierze "Płatności Amazon" jako metodę płatności podczas procesu zamawiania online, to klikając przycisk kończący proces zamawiania, wydaje również polecenie zapłaty firmie Amazon. W takim przypadku Przedsiębiorca deklaruje przyjęcie oferty Klienta już w momencie, gdy Licencjobiorca uruchamia proces płatności poprzez kliknięcie przycisku kończącego proces zamawiania.

2.5 W przypadku złożenia oferty za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia Przedsiębiorcy, tekst umowy jest przechowywany przez Przedsiębiorcę po zawarciu umowy i przekazywany Klientowi w formie tekstowej (np. e-mail, faks lub list) po wysłaniu przez Klienta zamówienia. Przedsiębiorca nie może udostępniać tekstu umowy w sposób wykraczający poza ten zakres. Jeżeli Klient przed wysłaniem zamówienia założył konto użytkownika w sklepie internetowym Przedsiębiorcy, dane dotyczące zamówienia zostaną zarchiwizowane na stronie internetowej Przedsiębiorcy i będą dostępne nieodpłatnie dla Klienta za pośrednictwem chronionego hasłem konta użytkownika po podaniu odpowiednich danych do logowania.

2.6 Przed wiążącym złożeniem zamówienia poprzez internetowy formularz zamówienia Przedsiębiorcy, Klient może zidentyfikować ewentualne błędy we wprowadzaniu danych poprzez uważne przeczytanie informacji wyświetlanych na ekranie. Skutecznym środkiem technicznym służącym lepszemu rozpoznawaniu błędów we wprowadzaniu tekstu może być funkcja powiększania przeglądarki, za pomocą której powiększany jest obraz na ekranie. Klient może poprawiać swoje wpisy w trakcie elektronicznego procesu składania zamówienia, używając zwykłych funkcji klawiatury i myszy, aż do momentu kliknięcia przycisku kończącego proces składania zamówienia.

2.7 Przy zawieraniu umowy można posługiwać się wyłącznie językiem niemieckim.

2.8 Realizacja zamówień i kontakt z nimi odbywa się zazwyczaj za pośrednictwem poczty elektronicznej i automatycznej obsługi zamówień. Klient musi upewnić się, że adres e-mail, który podał do realizacji zamówienia, jest poprawny, tak aby wiadomości e-mail wysyłane przez przedsiębiorcę mogły być na ten adres odbierane. W szczególności, w przypadku korzystania z filtrów SPAM, Klient musi zapewnić możliwość dostarczenia wszystkich wiadomości e-mail wysyłanych przez Przedsiębiorcę lub osoby trzecie, którym Przedsiębiorca zlecił realizację zamówienia.

3) Prawo do odstąpienia od umowy

Konsumentom z reguły przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Bardziej szczegółowe informacje na temat prawa do odstąpienia od umowy można znaleźć w instrukcji Wykonawcy dotyczącej odstąpienia od umowy.

4) Ceny i warunki płatności

4.1 Ceny podawane przez Przedsiębiorcę są cenami całkowitymi i zawierają ustawowy podatek od towarów i usług.

4.2 W przypadku płatności w krajach spoza Unii Europejskiej, w indywidualnych przypadkach mogą powstać dodatkowe koszty, za które Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności i które ponosi Klient. Należą do nich na przykład koszty przelewu pieniędzy przez instytucje kredytowe (np. opłaty za przelew, opłaty za kurs wymiany).

4.3 Opcje płatności są podane w sklepie internetowym Przedsiębiorcy.

4.4 Jeśli uzgodniono przedpłatę przelewem bankowym, płatność jest wymagalna natychmiast po zawarciu umowy, chyba że strony uzgodniły późniejszy termin płatności.

4.5 Jeśli wybrana została metoda płatności "zakup na konto", cena zakupu staje się wymagalna po udostępnieniu zawartości i wystawieniu faktury. W takim przypadku cena zakupu jest płatna w ciągu 14 (czternastu) dni od otrzymania faktury bez potrąceń, chyba że uzgodniono inaczej. Przedsiębiorca zastrzega sobie prawo do oferowania metody płatności zakup na rachunek tylko do określonej wielkości zamówienia oraz do odrzucenia tej metody płatności w przypadku przekroczenia określonej wielkości zamówienia. W takim przypadku Przedsiębiorca poinformuje Klienta o odpowiednim ograniczeniu płatności w jego danych płatniczych w sklepie internetowym. Przedsiębiorca zastrzega sobie również prawo do przeprowadzenia kontroli kredytowej przy wyborze sposobu płatności przy zakupie na konto oraz do odrzucenia tego sposobu płatności w przypadku negatywnej kontroli kredytowej.

5) Dostarczanie treści

Treści cyfrowe są dostarczane klientowi w następujący sposób:

6) Udzielanie praw do użytkowania

6.1 O ile opis na stronie DeepL w sklepie internetowym Przedsiębiorcy nie stanowi inaczej, Przedsiębiorca udziela Klientowi niewyłącznego, nieograniczonego w czasie i miejscu prawa do korzystania z udostępnionych treści w celach prywatnych i komercyjnych.

6.2 Przekazywanie treści osobom trzecim lub tworzenie kopii dla osób trzecich poza zakresem niniejszych OWU jest niedozwolone, chyba że Przedsiębiorca wyraził zgodę na przeniesienie licencji wynikającej z umowy na osobę trzecią.

6.3 Jeśli umowa dotyczy jednorazowego dostarczenia treści cyfrowych, przyznanie praw staje się skuteczne dopiero wtedy, gdy klient zapłaci w całości należne mu zgodnie z umową wynagrodzenie. Przedsiębiorca może tymczasowo zezwolić na korzystanie z treści umowy nawet przed tym momentem. Takie tymczasowe zezwolenie nie jest równoznaczne z przekazaniem praw.

7) Odpowiedzialność za wady

Obowiązuje ustawowa odpowiedzialność za wady.

8) Prawo właściwe

Jeśli Licencjobiorca działa jako kupiec, osoba prawna prawa publicznego lub fundusz specjalny prawa publicznego z siedzibą na terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszelkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest siedziba Licencjodawcy. Jeśli Licencjobiorca ma swoją siedzibę poza terytorium Republiki Federalnej Niemiec, siedziba Licencjodawcy jest wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy, jeśli umowa lub roszczenia wynikające z umowy mogą być przypisane do działalności zawodowej lub handlowej Licencjobiorcy. W powyższych przypadkach Licencjodawca jest jednak w każdym przypadku uprawniony do wniesienia powództwa do sądu w miejscu prowadzenia działalności przez Licencjobiorcę.

9) Kodeks Postępowania

Przedsiębiorca podporządkował się następującemu kodeksowi postępowania:

  • Przedsiębiorca poddał się warunkom uczestnictwa w inicjatywie eHandlu "Fairness in Commerce".
  • Przedsiębiorca poddał się wskazówkom dotyczącym "Opinii klientów Google".
  • Przedsiębiorca poddał się kryteriom jakości Trusted Shops.

10) Alternatywne metody rozwiązywania sporów

10.1 Komisja Europejska udostępnia w Internecie platformę do rozwiązywania sporów online pod następującym linkiem: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Platforma ta służy jako punkt kontaktowy do pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z umów kupna lub umów o świadczenie usług online z udziałem konsumenta.

10.2 Przedsiębiorca nie jest zobowiązany ani nie chce uczestniczyć w procedurze rozstrzygania sporów przed sądem polubownym dla konsumentów.

Wyświetlony